loading...
oes
abas بازدید : 35 یکشنبه 15 خرداد 1401 نظرات (0)

تزریق پلاستیک چیست؟


قالب گیری تزریقی بسیار رایج است. این تکنیک به ویژه برای تولید قطعات یکسان با سرعت بالا توسعه یافته است. این فرآیند فنی به ویژه به تمام پلاستیک ها و الاستومرها مربوط می شود.

قالب های ماشینکاری شده دقیق و فشار تزریق بالا برای دستیابی به سطح عالی و بازتولید جزئیات ضروری هستند. این فرآیند برای تولیدات بزرگ و متوسط ​​مناسب است.

این کار به شرح زیر است: قالب سازی تزریقی شامل نرم کردن مواد ترموپلاستیک است. سپس تحت فشار بالا در قالب سرد تزریق می شود. در تماس با دیوارهای سرد، مواد به شکل جامد در می آیند، سپس جسم را می توان از قالب خارج کرد.

انواع مختلفی وجود دارد که بر اساس یک اصل کار می کنند: قالب گیری تزریقی به کمک گاز، قالب گیری چند ماده ای و قالب گیری تزئینی در قالب.

جزئیات اصل تزریق پلاستیک
تزریق پلاستیک این امکان را فراهم می کند که در یک عملیات، قطعات تمام شده با اشکال ساده یا اشکال پیچیده به دست آید. فرآیند به طور کلی از همان الگو پیروی می کند:

1. تزریق ترموپلاستیک

2. قالب گیری تزریقی برای شکل دادن به مواد ترموپلاستیک

3. خنک کردن مواد پلاستیکی

4. بیرون ریختن قطعه پلاستیکی

دوره یک چرخه تزریق کلاسیک چگونه است؟

برای انجام چرخه تزریق، وظایف اصلی دستگاه قالب گیری تزریقی عبارتند از:

خوراک پلت

آمیختگی ماده

دوز حجم مذاب مورد نیاز

باز و بسته شدن قالب

قفل قالب

تزریق فشار مواد مذاب به داخل قالب

نگهداری تحت فشار مواد

خروج قطعات پس از خنک شدن

دستگاه قالب گیری تزریقی
دستگاه قالب گیری تزریقی از 2 قسمت تشکیل شده است: واحد تزریق پلاستیک و واحد بسته شدن. این دو عملکرد امکان ذوب و انتقال مواد مذاب را به داخل قالب فراهم می کند.

وظایف گروه تزریق به شرح زیر است:

خوراک پلت

همجوشی ماده: تبدیل گرانول ها به حالت چسبناک.

دوز مواد تزریقی.

تزریق مواد مذاب تحت فشار.

وظایف گروه پایانی:

گروه بستن امکان قفل، باز و بسته شدن قالب و همچنین خروج قطعات را فراهم می کند. 

قالب تزریق
قالب تزریق یک ابزار ماشینکاری شده است که عموماً از فولاد ساخته شده است.

وظایف قالب:

مسیریابی مواد به حفره یا "نقوش"

شکل دادن به قسمتی که باید تزریق شود

خنک سازی: یک مرحله ضروری است زیرا همگنی حرارتی خوب قالب کیفیت زیبایی و ابعادی قطعه تمام شده را تضمین می کند.

خروج قطعه پس از اتمام فاز خنک کننده.

کاربردهای اصلی تزریق پلاستیک؟
در بسیاری از مناطق، پلاستیک در همه جا وجود دارد.

قطعات تزریقی در تمام بخش‌های بازار یافت می‌شوند: قطعات صنعتی برای خودرو، الکترونیک، رباتیک، هوانوردی، هوافضا، پزشکی... در محصولات صنعتی و همچنین در محصولات داخلی، مانند سبد خرید، لوازم التحریر، مبلمان باغ، کیبورد، جعبه محصولات الکترونیکی. ، دستگیره و دسته قابلمه. به طور خلاصه، در بسیاری از محصولات روزانه یافت می شود. 

سوال از یک متخصص: ROMER، متخصص تزریق ترموپلاستیک برای سری های کوچک و بزرگ، قالب گیری پلاستیک سفارشی.
شما بیش از 30 سال است که در بخش تزریق ترموپلاستیک فعالیت می کنید، مزایای این فرآیند چیست؟

فرآیند تزریق ترموپلاستیک امکان ساخت محصولات نهایی با اشکال پیچیده را در یک عملیات واحد فراهم می کند که تولید مقدار زیادی از قطعات نهایی را به سرعت امکان پذیر می کند.

مزیت دیگر این فرآیند سطح کیفیت محصول است که همچنان عالی است. به همین دلیل است که بخش‌های بسیار پرتقاضا مانند صنایع خودروسازی، پزشکی یا هوانوردی دارای قطعات باکیفیتی هستند که عمدتاً با قالب‌گیری و تزریق تولید می‌شوند.

تخصص شما در فرآوری پلاستیک روی چه حوزه ای متمرکز است؟

ما قطعات صنعتی و فنی را برای بخش های پر تقاضا مانند روشنایی، الکترونیک، مهندسی برق، مکانیک، موسیقی و غیره تولید می کنیم. ما همچنین عناصر POS، بسته بندی، بسته بندی برای صنایع مختلف تولید می کنیم.

آیا قالب های پلاستیکی سفارشی می سازید؟

ما متخصص تزریق ترموپلاستیک برای سری های کوچک و متوسط ​​هستیم. ما قالب گیری تزریق پلاستیک سفارشی را انجام می دهیم . ROMER به مشتریان خود مشاوره می دهد و طرح های سفارشی را مطابق با مشخصات پیشنهادی تولید می کند: انتخاب مواد، انتخاب ویژگی ها، انتخاب رنگ و غیره. ما قالب برای قطعات فنی برای هر بخش طراحی و تولید می کنیم.

نتیجه گیری، قالب گیری تزریقی، همچنین به عنوان تزریق پلاستیک شناخته می شود، روشی است که نتایج با کیفیت بالا به خوبی ثابت شده است. به همین دلیل است که پرتقاضاترین و پیشرفته ترین بخش های فعالیت از این تکنیک استفاده می کنند.

تکنیک تزریق پلاستیک شامل قالب گیری یک عنصر به لطف قالبی است که قطعه را در خود جای داده است. پلیمرها تحت فشار از طریق یک نازل به داخل قالب تزریق می شوند و فشار ثابت نگه داشته می شود در حالی که قطعه سرد می شود و شکل نهایی آن را می دهد. پس از اتمام فرآیند، فقط با باز کردن قالب، قطعه نهایی به دست می آید.
برای رسیدن به ذوب پلیمر، قبل از قرار دادن آن در قالب، باید فرآیند پیچیده ای را طی کند که باید با تزریق هماهنگی کامل داشته باشد تا دما، کمیت و هماهنگ سازی دقیق در زمان کنترل شود. به همین دلیل، اگرچه تزریق ممکن است فرآیندی ساده به نظر برسد، زیرا امروزه بیشترین استفاده را دارد، کل تبدیل نیاز به کنترل کامل دارد.قالب های ریخته گری
در تبدیل پلاستیک با تزریق، قالب ها هستند که شکل دلخواه را به قطعه یا قطعات می دهند، زیرا یک قالب می تواند دارای یک حفره، برای تزریق یک قسمت در هر چرخه یا حفره های مختلف باشد. در فرآیند قبل از تزریق پلاستیک به داخل قالب، مقاومت های قدرتمندی که در محفظه دوک قرار دارند، مسئول ذوب پلاستیک، همگن شدن و پلاستیک سازی مناسب هستند تا بعداً به قالب تزریق شوند.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، این فرآیند با هماهنگی کامل کار می کند زیرا در غیر این صورت نمی تواند حجم بالایی از کار را دریافت کند. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که قطعات باید دقیق باشند، بنابراین این هماهنگ سازی نمی تواند در تمام جنبه های اساسی شکست بخورد: دما، کمیت، انجماد و غیره.

عناصر اساسی در تزریق پلاستیک
دما: دما باید بسیار دقیق کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که پلیمر تزریق شده به درستی فیوز می شود. علاوه بر این، باید به خاطر داشت که فرآیند تزریق نیاز به گرم کردن قبلی برای تزریق و خنک سازی بعدی برای رسیدن به قطعه مورد نظر دارد. در فرآیند خنک‌سازی به نوع قطعه مورد نیاز (اندازه، شکل، کمیت، …) نیز بستگی داریم. به همه این دلایل، دما یکی از مهمترین عناصر در فرآیند تبدیل است.
فشار: فشار اعمال شده توسط فرآیند همچنین یک عنصر کلیدی برای خنک شدن صحیح مواد خام است و شکل آن را با قالب مورد استفاده تطبیق می دهد. اعمال فشار قوی و ثابت یکی از مهمترین الزامات این فرآیند است.
سرعت: پلیمری که قبلاً از طریق مقاومت حفره ها ذوب شده است، در عرض چند ثانیه مستقیماً به قالب می رود. این فرآیند باید فوری و سریع باشد زیرا از اولین لحظه ورود مواد به قالب، فرآیند خنک شدن آن آغاز می شود. به همین دلیل عبور از قالب باید بسیار سریع و کنترل شده باشد.

 منبع:»کارافن 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 163
  • بازدید کلی : 2,077