loading...
oes
abas بازدید : 23 یکشنبه 29 مرداد 1402 نظرات (0)

کانال های دیواری و سقفی که قابل تایید نیستند می توانند منجر به تاخیرهای پرهزینه در روند ساخت و ساز شوند. اصلاح بعدی عیوب برای برنامه ریزان و شرکت های مجری بسیار بیشتر از اجرای حرفه ای تجویز شده است. در سال های اخیر، پیشرفت قابل توجهی در توسعه سیستم های عایق که سطح بالایی از قابلیت اطمینان را در عمل ساخت و ساز ارائه می دهند، صورت گرفته است. به دلیل پردازش ساده در طیف وسیعی از کاربردها، مواد عایق الاستومری با خواص شعله ور، امنیت اجرا را افزایش داده و خطر امتناع از پذیرش را به میزان قابل توجهی به حداقل می رساند.

انتخاب مواد عایق مناسب برای دیوارهای لوله
برای برنامه ریزی حرفه ای و اجرای فنی، امروزه تعداد زیادی از محصولات مختلف برای عایق کاری سیستم های لوله در دسترس است. علاوه بر الزامات حفاظت در برابر آتش، الزامات عایق صدا و حفاظت در برابر گرما و سرما نیز برای نصب خطی که با قوانین فنی مطابقت دارد باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، عایق باید مطابق با EnEV و EN 806 باشد.

در مورد عایق الاستومری سرد، که استفاده احتمالی از مواد عایق غیر قابل احتراق به دلیل الزامات خاص (سلول های بسته، مقاومت در برابر انتشار بخار آب، قابلیت کار) بسیار محدود است، اغلب نمی توان از استفاده از عایق های قابل اشتعال صرف نظر کرد. مواد. به دلیل ساختار مولکولی آنها، مواد عایق الاستومری به ویژه در اینجا توصیه می شوند. آنها ذوب نمی شوند و بنابراین در صورت آتش سوزی (بیشتر از همه: نسوختن) نمی چکند. مواد عایق الاستومری خود خاموش شونده هستند. آنها همچنین با خاصیت ارتجاعی بالا در یک محدوده دمایی گسترده مشخص می شوند و بنابراین هنگام گرم شدن، دریچه های احتمالی را در اجزا می بندند.

با این حال، استفاده احتمالی از مواد عایق الاستومری "عادی" به عنوان عایق لوله محدود است. به ویژه هنگامی که در لوله های مسی استفاده می شود، هدایت حرارتی خوب مس به سرعت منجر به افزایش غیرمجاز دما در سمتی که رو به آتش است، می شود، به طوری که فقط قطرهای نسبتا کوچک لوله را می توان به طور قابل اعتماد از نظر حفاظت در برابر آتش جدا کرد. این به ویژه در شرایط آزمایش اروپا در فشار کوره 20 پاسکال اعمال می شود.

عبور خطوط لوله از دیوارهای سبک معمولاً تنها با مواد عایق الاستومری امیدوار کننده نیست. مانند آب بندی لوله های پلاستیکی. در مورد تنش‌های دمایی بالاتر، به منظور پوشش طیف گسترده‌ای در ناحیه عایق خط لوله، حمایت اضافی از مواد تشدید کننده مورد نیاز است. از یک طرف، باندهای ضد حریق، که علاوه بر آن به دور عایق الاستومری در ناحیه نفوذ پیچیده می شوند، و از طرف دیگر، محصولاتی که در آنها اثر تشدید کننده مستقیماً در مواد عایق ادغام می شود، مانند به عنوان مثال. B. Armaflex Protect". ترکیب خواص فوم الاستومری انعطاف پذیر با اجزای متورم کننده از گسترش آتش جلوگیری می کند. بر اساس استاندارد EN 13501-2 یا DIN 4102-11، مانع آتش نشانی به مقاومت 90 دقیقه در برابر آتش می رسد.

مواد عایق با اثر تشدید کننده
از آنجایی که امنیت اجرای آب بند لوله ها از اهمیت اساسی برخوردار است، این مصالح ساختمانی با اثر کف سازی یکپارچه به دلیل کاربرد و جابجایی بسیار ساده، سطح بالایی از قابلیت اطمینان را در عمل ساخت و ساز ارائه می دهند. حتی در دیوارهای F 90/REI 90 در ساخت و ساز سبک (دیوارهای گل میخ گچ تخته)، نفوذ لوله های مقاوم در برابر آتش را می توان به صورت عملی اجرا کرد (شکل 1 را ببینید).

در عمل، این بدان معنی است: مهم نیست که گرمایش، آب آشامیدنی، تبرید، آب خنک کننده یا خطوط فرآیند هوای فشرده یا تامین نیتروژن - همه آنها را می توان با یک محصول آب بندی کرد. کابل‌ها، مانند کابل‌های کنترل از واحدهای تهویه مطبوع اسپلیت، می‌توانند مستقیماً از طریق کانال‌های دیواری و سقفی به داخل شیلنگ حفاظت از حریق بدون هیچ گونه احتیاط دیگری هدایت شوند. سیستم‌های ردیابی گرما را می‌توان مستقیماً همراه با خطوط لوله در شیلنگ «Armaflex Protect» در برابر آتش محافظت کرد. همانطور که توسط مؤسسه فناوری ساختمان آلمان در تأییدیه فنی عمومی (abZ) تأیید شده است، سیستم مانع آتش نیز برای آب بندی خطوط لوله گاز پلاستیکی مطابق با کاربرگ DVGW G 600 تأیید شده است (شکل 2 را ببینید).

با توجه به استاندارد تست اروپا، مهر و موم لوله با "Armaflex Protect" عملکرد قابل مقایسه با آزمایشات مطابق با DIN 4101-11 برای ابعاد لوله که معمولاً در TGA استفاده می شود، با وجود فشار بالاتر فر، قابل مقایسه است. با این حال، نقطه ضعف این است که هیچ آزمایش به اصطلاح نماینده ای طبق ETA مجاز نیست. اگر به عنوان مثال، لوله های کامپوزیت چند لایه از یک سازنده خاص آزمایش شوند، نتایج آزمایش ها فقط برای سیستم لوله آزمایش شده اعمال می شود. به عنوان مثال، برای لوله های کامپوزیت چند لایه، این بدان معنی است که آزمایش فقط برای محصولات با ضخامت و ساختار یکسان، به عنوان مثال، با درج های آلومینیومی با ضخامت یکسان معتبر است. در این زمینه لازم به ذکر است که در آلمان هر دو تاییدیه - ETA و abP (گواهی آزمون مرجع عمومی ساختمان) یا abZ (تأیید مرجع عمومی ساختمان) - نمی توان به صورت موازی استفاده کرد. باید یکی یا دیگری مشخص شود.

ایمنی در پردازش
یک سیستم آب بندی باید همه کاره باشد، به خصوص زمانی که در ساختمان های موجود استفاده می شود. مزیت در اینجا این است که پردازش "Armaflex Protect" به سختی با پردازش مواد عایق الاستومری معمولی متفاوت است. علاوه بر این، مانع حفاظت از آتش را می توان در فاصله "صفر" از یکدیگر نصب کرد. طبق ETA، فاصله 100 میلی متری فقط برای ابعاد لوله > 89 میلی متر باید حفظ شود. این مقررات فاصله به ویژه - اما نه تنها - یک مزیت در مورد پارتیشن بندی بعدی است، زیرا فضا اغلب در اینجا بسیار تنگ است. حتی اگر بسیاری از سیستم های ارائه شده به فاصله "صفر" "مجهز" باشند، این نباید به عنوان دعوتی برای برنامه ریزی سیستم های خط بدون فاصله تلقی شود. بلکه باید تاجر ماهر را در موارد استثنایی قادر سازد

مقررات فاصله برای سلب مالکیت خارجی
اطلاعات اولیه در مورد فواصل بین آب بندی لوله ها را می توان در دستورالعمل های سیستم خط مدل (MLAR) یافت. بخش 4.1.3 بیان می‌کند: «حداقل فاصله بین پارتیشن‌ها، محورهای نصب یا کانال‌ها و فاصله لازم تا سایر نفوذها (مانند کانال‌های تهویه) یا سایر بسته‌های بازکننده (مانند درب‌های ضد حریق) ناشی از مفاد مدرک مربوطه در مورد قابلیت استفاده یا استفاده است. کاربرد؛ اگر مشخصات مربوطه وجود نداشته باشد، فاصله حداقل 50 میلی متر مورد نیاز است.» اثبات قابلیت استفاده یا کاربرد عبارتند از: abP، abZ، ETA یا ZiE (تایید در موارد خاص).

منبع : آرتا کالا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 103
  • بازدید کلی : 2,017