loading...
oes
abas بازدید : 251 جمعه 29 بهمن 1400 نظرات (0)

مشکلات خانوادگی همیشه استرس زا هستند، صرف نظر از اینکه علت آن چیست. اغلب آنها ما را آزار می دهند، منجر به اضطراب، شکست های عصبی و روابط بین اعضای این خانواده می شوند. اعتیاد در خانواده فقط یک مشکل نیست، یک تراژدی است، اغلب یک کار دشوار است.
تمام خانواده از عواقب مصرف مواد مخدر یک نفر رنج می برند و نمی توان آن را برای فرد معتاد توضیح داد، زیرا او تنها یک نفر و نیازهایش را دارد، نیاز دارد که دائماً با دوز جدید پاسخ داده شود. تلاش های بیهوده ای برای متقاعد کردن بیمار مبنی بر آسیب رساندن به سلامتی او انجام خواهد شد، زیرا او می داند که این یک بیماری نیست و به کمک نیاز ندارد.

اگر روزی می ترسید که یکی از اعضای خانواده تان به مواد مخدر معتاد شده باشد، ممکن است به این فکر کنید که چگونه این واقعیت را از سایر اقوام، دوستان، آشنایان و همسایگان پنهان کنید. اگر این افراد اولین کسانی هستند که درخواست کمک مالی می کنند، باید در مورد انجام آن فکر کرد. در واقع بهتر است در این صورت به آنها هشدار داده شود و در مورد هدفی که پول خرج می شود آگاه شوند.
البته این تنها منبع مالی ممکن نیست، اما حتی اگر نمی خواهید مشکل را به اطلاع عموم برسانید، دسترسی به آن باید محدود باشد. شما شخصاً اکنون باید مانند هیچ کس و هرگز نسبت به خویشاوند "لغزنده" خود سختگیر باشید و تحت هیچ شرایطی نباید راه او را دنبال کنید، توبه کنید، تسلیم تحریکات شوید یا اولتیماتوم ها را راضی کنید.

اگر وظیفه شما رهایی از بیماری است، نه حمایت و تشویق، پس اقدامات پیشگیرانه باید به شدت به یک معنا باشد. شنیدن اینکه یک معتاد به مواد مخدر می گوید: "این زندگی من است، هر طور که بخواهم آن را ترک می کنم" معمول است. باید به فرد معتاد داد تا عمق معنای جمله را به طور کامل درک کند. زندگی شما مسئول اعمال شماست و شما باید مسئولیت برآوردن مطالب و نیازهای خود را بپذیرید.

این بدان معنا نیست که زندگی بیمار از نظر اخلاقی و عاطفی بیگانه و غایب است. برعکس، باید حمایت و گرما را احساس کرد. ما در مورد جنبه مادی موضوع صحبت می کنیم. بدهی های کلان، کمبود بودجه برای دوز بعدی، وثیقه، سرقت در خانواده معتادان به ندرت دیده می شود. شما نباید درگیر رسیدگی به این مسائل باشید، زیرا بیمار انگیزه یا انگیزه ای برای درمان نخواهد داشت.

انگیزه و انگیزه برای درمان نه تنها در اعتیاد به مواد مخدر، بلکه در بهبود و مبارزه با هر گونه اعتیاد نیز نقش بسزایی دارد. بیمار باید درک کند که بیمار است و به کمک حرفه ای نیاز دارد و تنها در این صورت است که می توانیم در مورد اثربخشی توانبخشی صحبت کنیم. متأسفانه، این می تواند زمان زیادی طول بکشد، اما تمایل به بازگشت به زندگی قبلی تأثیر مثبتی بر کل پویایی روند درمان دارد.
وقتی یک معتاد به مواد مخدر میزان اقدامات مخرب خود را می بیند و می فهمد، باید او را متقاعد کرد که به یک داروخانه مراجعه کند. متخصصان با تجربه کار خود را انجام می دهند و او را متقاعد می کنند که از اعتیاد به مواد مخدر خلاص شود. علاوه بر این - همه چیز در دست پزشکان است. خیلی به تجربه و صلاحیت متخصصان پزشکی، شرایط درمان، روش ها و تکنیک ها بستگی دارد.

اگر به دنبال کمک هستید، می توانید مطمئن باشید که بستگان شما در اینجا از کمک های تخصصی لازم برخوردار خواهند شد. ما فقط بیماران بستری را درمان می کنیم، زیرا می دانیم که نظارت شبانه روزی وضعیت بیمار چقدر مهم است.

متخصصان ما نویسندگان روش ها و برنامه های درمانی پیشرفته ای هستند که کارایی خود را در عمل ثابت کرده اند. هزاران بیمار و بستگان آنها از ما تشکر کردند و از دریافت کمک های حرفه ای به موقع از متخصصان و روانشناسان ما خوشحال شدند. وقت را از دست ندهید، زیرا ما در مورد زندگی عزیزتان و رفاه خانواده شما صحبت می کنیم.

وقتی اقوام متوجه می شوند که عزیزشان با الکل یا مواد مخدر مشکل دارد، شروع به مشاجره می کنند. اغلب این مبارزه به نتیجه مطلوب منجر نمی شود، برعکس. برای جلوگیری از این امر، قوانین خاصی وجود دارد که باید رعایت شود.
1. سعی نکنید به تنهایی این مشکل را حل کنید. دانش یا تجربه مناسب در زمینه درمان و توانبخشی ندارید. مشکل را با استفاده از منابع مختلف بررسی کنید، با متخصصان وابستگی شیمیایی و گروه ها تماس بگیرید تا به عزیزان خود کمک کنید.

2. کنترل های سفت و سخت را نصب نکنید. الکل، مواد مخدر، پول نگیرید، خانه ها را قفل نکنید. فقط باعث پرخاشگری و نفاق می شود. سعی کنید رابطه را گرم نگه دارید، به آن اعتماد کنید.

3. پیشنهاد درمان، توانبخشی یا صحبت با یک متخصص. سعی کنید مطمئن شوید که او اطلاعات بازیابی را دریافت کرده است، یا با شما مشخص کنید که آن را از کجا دریافت کرده است.
اگر او امتناع کرد:
- به او اجازه دهید هر طور که می خواهد بد زندگی کند، اما سعی نکنید به طور مصنوعی زندگی او را بدتر کنید.
- مشکل را از نزدیکان و همسایگان پنهان نکنید، اما آن را تبلیغ نکنید، در مورد استفاده از آن رسوایی عمومی نکنید.
- به پلیس کمک نکنید، بدهی ها را پرداخت نکنید، در محل کار پنهان نشوید، مطالعه کنید.
- در حالت مستی خود را مرتب نکنید و در صورت امتناع از نوشیدن (مصرف بیش از حد، استفراغ) این کار را انجام ندهید.
- اگر جدی است - اخلاق نخوانید، سرزنش نکنید، سرزنش نکنید، بلکه در مورد احساسات خود بگویید: ترس، درد، اندوه، آسیب مادی، همیشه روزهای خاص، مکان ها، شخصیت ها.
- به او پول ندهید، "نه" گفتن را یاد بگیرید، هر چقدر هم که سخت باشد، مقاومت در برابر دستکاری را یاد بگیرید. موضع باید این باشد: "ما شما را دوست داریم، اما از مسائلی که برای خود ایجاد می کنید دست نخواهیم کشید. اگر می خواهی رنج بکشی، رنج بکش. اگر نمی خواهید، با فرستادن شما برای معالجه به شما کمک می کنیم."
4. حتما به گروه های کمک بستگان نارآنون، الآنون * که به مواد شیمیایی معتاد هستند مراجعه کنید، صرف نظر از اینکه عزیزتان از آنها استفاده می کند یا خیر. اشتباهات معمولی بستگان که به ایجاد اعتیاد به الکل / اعتیاد کمک می کند.

این برخلاف قوانین است، یعنی کاری که هرگز نمی توان انجام داد:
- تصور کنید که می توانید بر وابستگی شیمیایی عزیزتان غلبه کنید، می توانید آن را بازیابی کنید.
- هرگز با یک معتاد به الکل / مواد مخدر در مورد اعتیادش صحبت نکنید و از ناراحت کردن او نترسید، زیرا این امر می تواند منجر به درگیری و ناامیدی شود.
- هرگز به کسی در بیرون از خانه نگویید که مشکلی در خانواده وجود دارد، پنهان کردن اسرار خانواده و دروغگویی به افرادی که با او ملاقات می کنند و معتاد الکلی / مواد مخدر را در مقابل خود پنهان می کنند شرم آور است.
- روابط خانوادگی را طوری ایجاد کنید که اعتیاد به الکل / مواد مخدر شخص اصلی آنها باشد، بر اساس اینکه آیا او از آن استفاده می کند یا نه، یک برنامه خانوادگی تنظیم کنید و سعی کنید در زمانی که از آن استفاده می کند دوستان خود را دعوت نکنید.
- ترس از ایجاد رنج و ناراحتی برای معتادان به الکل / مواد مخدر. اگر او انباشته است، بهترین لباس کثیف است یا با یک پرنده نقاشی شده است، قرض گرفته شده است، به سر کار یا مدرسه نمی رود - تا همه چیز را با او مرتب کند.
- او در تصمیم گیری مسئولانه مهارت ندارد و شما فکر می کنید که می دانید چگونه این کار را به خوبی انجام دهید، پس همه مشکلات را برای او حل کنید. روابط را طوری ایجاد کنید که همه اعضای دیگر خانواده (حتی بچه های کوچک) مسئولیت پذیر باشند، زیرا چنین فردی در خانواده وجود دارد.
- به مشکلات دیگر افراد خانواده توجه نکنید، آنها را به عنوان موانع بی اهمیت یا آزاردهنده در نظر بگیرید و با آنها به سبک «از بس که بی تو نگرانم» رفتار کنید.
- به پرخاشگری الکل / مواد مخدر، گاهی خشونت (اخلاقی یا فیزیکی) عادت کنید، به اعضای کوچک خانواده توضیح دهید که بزرگسالان گاهی مجاز به این کار هستند، اما اگر شروع به کپی برداری از بزرگسالان کنند، کودکان مجازات می شوند.
- به یک معتاد الکلی/مواد مخدر اجازه دهید خلق و خوی خود را کنترل کند: وقتی او خوشحال است - همه خوشحال هستند، وقتی مست هستند، پرخاشگر هستند یا به خود ترحم می کنند - همه چیز افسرده و بسته می شود.
- سعی کنید از الکل / مواد مخدر دوری کنید، فعالیت های مفید و جالب، سرگرمی ها، سرگرمی ها را برای او بیابید، سعی کنید ناراحت نشوید، ناراحت نشوید، "شرایط" خاصی ایجاد کنید تا از آن استفاده نکند. ...
- مهمترین چیز در خانواده این است که فرد معتاد الکلی / مواد مخدر را از مصرف آینده محافظت کند، آن را متوقف کند، از آن جلوگیری کند و این توهم را ایجاد کند که همه چیز ثانویه است.

 جوامع خودیاری غیرحرفه ای هستند که اعضای آن تجربیات خود را در حمایت از یکدیگر به اشتراک می گذارند.

مواد مخدر بر تمام اندام های فرد معتاد تأثیر می گذارد، نه تنها بر سلامت جسمی بلکه بر سلامت روانی او نیز تأثیر می گذارد. کارشناسان در تظاهرات روانی نیز متوجه معتاد متجاهر می شوند. معتادان به مواد مخدر، با حضور در خانواده، بیش از یک بار رنج می برند - بستگان و دوستان در تمام مراحل بیماری با او زندگی می کنند. بنابراین توانبخشی روانی برای همه کسانی که با یک معتاد زندگی کرده اند و با او صحبت کرده اند ضروری است.
ویژگی های اعتیاد به مواد مخدر
روان معتاد، رفتار او - همه اینها با هدف جستجو و استفاده از مواد مخدر است. پس از مسمومیت دارویی، علائم ترک (علائم ترک) ظاهر می شود که بیمار را به مصرف مجدد و دوباره تشویق می کند. یکی از ویژگی های اعتیاد به مواد مخدر، فریب بیمارگونه است، معتقد است معتاد از دل فریب می دهد. دومین ویژگی این معتادان، نوزادی است. آنها مسئولیت را از خود سلب می کنند و آن را به دیگران منتقل می کنند.

حفاظت روانی
روان انسان مکانیسم هایی دارد که قادر به فیلتر کردن اطلاعاتی است که به روان آسیب می زند. این مکانیسم برای مقابله با سخت ترین شرایط استرس زا طراحی شده است. مستقل از ما کار می کند. این حمایت تضمین می کند که معتادان به مواد مخدر هیچ شکی ندارند که در صورت تمایل می توانند مواد مخدر را در هر زمانی ترک کنند.
این با انگیزه ناپایدار ترکیب شد. معتادان به مواد مخدر به این فکر نمی کنند که برای کودکان چه بخورند، در چه سنی والدین آنها برای آب و برق پرداخت می کنند - انگیزه های او کاملاً متفاوت است.

اعتیاد به مواد مخدر در خانواده منجر به از بین رفتن عزت نفس می شود. اگر بسیاری از والدین بخواهند کمک کنند، توجه معتاد را به خود جلب می کنند و نمی دانند که چگونه اعمال امروز او با عواقب وحشتناک فردا همراه است. معتاد به آینده دور فکر نمی کند. یک وقت معتاد فکر کرد گم شده است. بنابراین تنها چیزی که یک معتاد در حال حاضر دوست دارد عجله برای لذت بردن از مواد مخدر است.

ایالت بدون مواد مخدر
بدون دوز، فرد معتاد دچار افسردگی شدید می شود. هورمون های کافی برای پاسخ به یک حالت احساسی شاد ترشح نمی شود. بیمار از احساس گناه رنج می برد، گیج و عصبانی است. برای اینکه ظالم نباشید، لازم است دوباره آن را تزریق کنید و خود را فراموش کنید. با توجه به سر و صدای دارو، بیمار کاملاً از تمام تضادهای روانی آگاه است، بنابراین روان او بسیار ناپایدار است که در رابطه با بستگان منعکس می شود.

چگونه به یک معتاد کمک کنیم تا یک مشکل را حل کند
درک این نکته مهم است که شما یک فرد بیمار دارید که گیج شده و به کمک نیاز دارد. پرخاشگری، اتهامات و توهین ها به معتاد کمک نمی کند که به زندگی عادی بازگردد، شما فقط اوضاع را تشدید می کنید. اگر احساس می کنید به حمایت نیاز دارید، با یک درمانگر اعتیاد تماس بگیرید.

http://beaulwju75308.ampblogs.com/--43478024

http://archerdqco42085.onesmablog.com/--45839833

http://damieneuhs64297.blogolize.com/--46457764

http://erickrcpz96520.bloguetechno.com/--42277592

http://tysonamyk42086.shotblogs.com/-22030332

http://simonnbny97420.tribunablog.com/-22243596

http://zionpbny86429.blogminds.com/-6278902

http://sergiofsep53186.suomiblog.com/-23393373

http://lukaslyjv65308.blogocial.com/--41639258

http://andyykwh20853.full-design.com/--49852037

http://felixvhuf19742.thezenweb.com/--43853573

http://zionrdpa97530.tinyblogging.com/--48906154

http://zanderpcnz97520.ampedpages.com/--35565619

https://edwinboal31964.blog5.net/49169743/کمپ-ترک-اعتیاد

https://marcoeqdn42075.affiliatblogger.com/58977027/کمپ-ترک-اعتیاد

https://lanecqcn42075.diowebhost.com/62553337/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andrexlxi20853.fitnell.com/48034554/کمپ-ترک-اعتیاد

https://holdenqhuf19742.dbblog.net/38746338/کمپ-ترک-اعتیاد

https://emilianovhuf19753.ezblogz.com/38802109/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andredvjw86319.designertoblog.com/38383914/کمپ-ترک-اعتیاد

https://troyxkse08642.blogs-service.com/38468107/کمپ-ترک-اعتیاد

https://sethrdqc98531.bluxeblog.com/39038345/کمپ-ترک-اعتیاد

http://landendqco42085.mpeblog.com/30766986/

http://travispcnz97420.articlesblogger.com/30609807/

http://garrettmzlw76318.arwebo.com/30559278/

http://dallaswiwg19742.blogerus.com/30642237/

http://juliusfsep52086.bloggin-ads.com/30727010/

http://lanexnam31974.blogpostie.com/30650656/

http://josuexjvg19753.blogprodesign.com/30434567/

http://messiahcqcn42975.blogdigy.com/-22157050

http://juliuseqcn42975.canariblogs.com/-23714174

https://charliejvht64207.qowap.com/66971904/کمپ-ترک-اعتیاد

https://shanewiuf18642.blog2learn.com/55290173/کمپ-ترک-اعتیاد

https://felixthte08642.jiliblog.com/66260392/کمپ-ترک-اعتیاد

https://dominickfsdo53196.dsiblogger.com/38808525/کمپ-ترک-اعتیاد

https://augustsgse19753.blogofoto.com/38646467/کمپ-ترک-اعتیاد

https://angelorivh29753.timeblog.net/43934370/کمپ-ترک-اعتیاد

https://erickrivi20864.getblogs.net/38485620/کمپ-ترک-اعتیاد

https://kylerzlxi20863.aioblogs.com/61606444/کمپ-ترک-اعتیاد

https://trentondqcn42085.xzblogs.com/49717519/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andyzlxj21864.free-blogz.com/54941769/کمپ-ترک-اعتیاد

https://fernandouhtf19752.widblog.com/62120434/کمپ-ترک-اعتیاد

http://martinrdoz97530.isblog.net/-25384470

http://johnathancpbn42075.blogkoo.com/-27354133

http://keeganlwiu64297.alltdesign.com/-28373640

http://shanexjwg20853.amoblog.com/-29858475

http://lukasvdgx98431.total-blog.com/-33296110

http://gunnerncpb97531.blog-gold.com/12487319/کمپ-ترک-اعتیاد

http://jaidenobnz97420.ambien-blog.com/12470924/کمپ-ترک-اعتیاد

http://kameronxkvh29753.blog-a-story.com/12426254/کمپ-ترک-اعتیاد

http://andrexkwh19752.blogacep.com/12029145/کمپ-ترک-اعتیاد

http://jaidenlxit64297.blogadvize.com/12527556/کمپ-ترک-اعتیاد

http://elliottlykv75208.bloggerswise.com/12418395/کمپ-ترک-اعتیاد

http://remingtonfrcn42075.bloggosite.com/12518538/کمپ-ترک-اعتیاد

http://daltonnany86420.blogoscience.com/12422936/کمپ-ترک-اعتیاد

http://eduardoserb08631.blogrenanda.com/12518023/کمپ-ترک-اعتیاد

http://sethrfse08641.csublogs.com/12278825/کمپ-ترک-اعتیاد

http://reiduivg19753.develop-blog.com/12529607/کمپ-ترک-اعتیاد

http://milogsep53186.blue-blogs.com/12407091/کمپ-ترک-اعتیاد

http://ricardothtf18641.blogsidea.com/12574127/کمپ-ترک-اعتیاد

http://paxtonjanz42975.dailyhitblog.com/12375364/کمپ-ترک-اعتیاد

http://marcouivh20753.livebloggs.com/12555190/کمپ-ترک-اعتیاد

http://tituszmyj30864.loginblogin.com/12533040/کمپ-ترک-اعتیاد

http://elliotzjvg08641.theobloggers.com/12574280/کمپ-ترک-اعتیاد

http://brooksoamy86319.topbloghub.com/12570323/کمپ-ترک-اعتیاد

http://martinserb07531.mdkblog.com/12263158/کمپ-ترک-اعتیاد

http://trentonepcn42076.newbigblog.com/12322479/کمپ-ترک-اعتیاد

http://caidenwiuf19642.ttblogs.com/12251362/کمپ-ترک-اعتیاد

http://hectoralyi20864.vblogetin.com/12162670/کمپ-ترک-اعتیاد

http://raymondtgse08631.win-blog.com/12640796/کمپ-ترک-اعتیاد

http://manuelugsd08631.thenerdsblog.com/12136737/کمپ-ترک-اعتیاد

https://martinhylx86419.digiblogbox.com/33514691/کمپ-ترک-اعتیاد

https://archerfsfq53186.bloginwi.com/42669275/کمپ-ترک-اعتیاد

https://daltonlxjv75308.jaiblogs.com/33821330/کمپ-ترک-اعتیاد

https://zanderpdpb97531.look4blog.com/47462204/کمپ-ترک-اعتیاد

https://hectorbobm42075.imblogs.net/57585220/کمپ-ترک-اعتیاد

http://charlieiwit64207.blogstival.com/30476465/

http://zanderqdpb97530.designi1.com/29955684/

http://ricardordoz86420.yomoblog.com/12575832/کمپ-ترک-اعتیاد

http://reidsfqc97530.educationalimpactblog.com/30261708/

http://raymondtfrd08642.ivasdesign.com/30277122/

http://charliejwjt75208.mybloglicious.com/30051792/

http://gunnerlxku75318.post-blogs.com/30268183/

http://raymondtfrc97531.review-blogger.com/30112382/

https://troymdrc07530.blogsumer.com/10714118/کمپ-ترک-اعتیاد

https://collinkwit64207.blognody.com/10622382/کمپ-ترک-اعتیاد

https://devinqcoa87420.jts-blog.com/10696884/کمپ-ترک-اعتیاد

https://deanhteq53186.bloggazza.com/10580304/کمپ-ترک-اعتیاد

https://claytonuhsd08631.rimmablog.com/10588173/کمپ-ترک-اعتیاد

https://beaukrcm31964.blogaritma.com/10697312/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andyyjvg19753.bcbloggers.com/10555755/کمپ-ترک-اعتیاد

https://cristianxkwh20863.blogcudinti.com/10582433/کمپ-ترک-اعتیاد

https://beckettnanz97520.iyublog.com/10676553/کمپ-ترک-اعتیاد

https://israellykv75319.blogdiloz.com/10690622/کمپ-ترک-اعتیاد

https://spencerpamy86419.p2blogs.com/10523508/کمپ-ترک-اعتیاد

https://franciscolxkv75318.verybigblog.com/10655894/کمپ-ترک-اعتیاد

https://griffinpcoz97530.activosblog.com/10674857/کمپ-ترک-اعتیاد

https://simonmyjv75319.bloggactivo.com/10677053/کمپ-ترک-اعتیاد

https://trentoneqdn42075.vidublog.com/10676645/کمپ-ترک-اعتیاد

https://charliejvgs53197.oblogation.com/10665889/کمپ-ترک-اعتیاد

https://devinrdpa97530.theblogfairy.com/10668066/کمپ-ترک-اعتیاد

https://collinjvhr51863.gynoblog.com/10645747/کمپ-ترک-اعتیاد

https://zionsfse19742.shoutmyblog.com/10658000/کمپ-ترک-اعتیاد

https://chancepamy86319.laowaiblog.com/10521271/کمپ-ترک-اعتیاد

https://erickqdqa96420.angelinsblog.com/10624701/کمپ-ترک-اعتیاد

https://stephenrdqa97507.bloggadores.com/10674036/کمپ-ترک-اعتیاد

https://holdenbnzk31974.humor-blog.com/10517295/کمپ-ترک-اعتیاد

https://shanewhte08642.thekatyblog.com/10574041/کمپ-ترک-اعتیاد

https://edgarbnzk31964.idblogmaker.com/10652331/کمپ-ترک-اعتیاد

https://trevorwjvg19753.blogspothub.com/10662331/کمپ-ترک-اعتیاد

https://archercnak31964.blogdemls.com/10659938/کمپ-ترک-اعتیاد

https://alexiscozk31864.ageeksblog.com/10633731/کمپ-ترک-اعتیاد

https://martintfqb97530.blogunteer.com/10637530/کمپ-ترک-اعتیاد

https://emiliowiuf18642.therainblog.com/10626523/کمپ-ترک-اعتیاد

https://colliniugr53186.ltfblog.com/10650849/کمپ-ترک-اعتیاد

https://dominickshuh19753.life3dblog.com/10624475/کمپ-ترک-اعتیاد

https://franciscokwit64197.blogmazing.com/10629942/کمپ-ترک-اعتیاد

https://juliuseqcn42975.blogars.com/10604461/کمپ-ترک-اعتیاد

https://daltoneqco42975.thechapblog.com/10636687/کمپ-ترک-اعتیاد

https://cashlcpc08631.blogsvirals.com/10637834/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andresypdq54197.glifeblog.com/10633791/کمپ-ترک-اعتیاد

https://marcogsep53186.losblogos.com/10608851/کمپ-ترک-اعتیاد

https://augustmzlw75319.estate-blog.com/10628147/کمپ-ترک-اعتیاد

https://gregoryerdp42086.prublogger.com/10634510/کمپ-ترک-اعتیاد

https://cesarwite08419.bloguerosa.com/10631537/کمپ-ترک-اعتیاد

https://gregorygteq42076.daneblogger.com/10636643/کمپ-ترک-اعتیاد

https://brookstgte18742.blogdomago.com/10531125/کمپ-ترک-اعتیاد

https://dominickfqcn42075.popup-blog.com/10611818/کمپ-ترک-اعتیاد

https://emilioxivf19742.goabroadblog.com/10634378/کمپ-ترک-اعتیاد

https://cashykxi20853.blogozz.com/10621783/کمپ-ترک-اعتیاد

https://beauivhs64207.activablog.com/10625414/کمپ-ترک-اعتیاد

https://mariovhuf19742.bloggazzo.com/10627396/کمپ-ترک-اعتیاد

http://kylerngvj31975.aboutyoublog.com/11398472/کمپ-ترک-اعتیاد

http://eduardoseqa97530.blog2news.com/11590860/کمپ-ترک-اعتیاد

https://donovanxjvg19742.ssnblog.com/10605317/کمپ-ترک-اعتیاد

http://garrettkwit64297.blog4youth.com/11269302/کمپ-ترک-اعتیاد

http://landenamxi20753.blog5star.com/11630130/کمپ-ترک-اعتیاد

http://knoxanak31975.blogdun.com/11591988/کمپ-ترک-اعتیاد

http://paxtonseqb97520.bloggactif.com/12181479/کمپ-ترک-اعتیاد

http://jaredbnak31964.blogginaway.com/11646085/کمپ-ترک-اعتیاد

http://stephenrerb97531.blogolenta.com/12000780/کمپ-ترک-اعتیاد

http://andyylxi20853.blogripley.com/11690096/کمپ-ترک-اعتیاد

http://devinpanx86319.blogsmine.com/9970501/کمپ-ترک-اعتیاد

http://titusylxi20753.blogsuperapp.com/11544914/کمپ-ترک-اعتیاد

http://josueugsc08531.dgbloggers.com/11404124/کمپ-ترک-اعتیاد

http://paxtonsfqb97531.dreamyblogs.com/11411210/کمپ-ترک-اعتیاد

http://andrexjuf19752.frewwebs.com/11619395/کمپ-ترک-اعتیاد

http://knoxzmyj31864.howeweb.com/11541557/کمپ-ترک-اعتیاد

http://judahnalw75318.izrablog.com/8729014/کمپ-ترک-اعتیاد

http://collinhteq53186.idblogz.com/11330000/کمپ-ترک-اعتیاد

http://zandervite08631.kylieblog.com/11377924/کمپ-ترک-اعتیاد

http://kameronvitf19752.luwebs.com/11655792/کمپ-ترک-اعتیاد

http://troyuhsd07631.myparisblog.com/10365253/کمپ-ترک-اعتیاد

http://simonmzlx86319.theideasblog.com/10274161/کمپ-ترک-اعتیاد

http://emilioxlxi20863.webbuzzfeed.com/11595198/کمپ-ترک-اعتیاد

http://remingtonhsep53086.webdesign96.com/11492345/کمپ-ترک-اعتیاد

http://stephensfrc07530.59bloggers.com/11431026/کمپ-ترک-اعتیاد

http://lanebnzk31864.bligblogging.com/11895673/کمپ-ترک-اعتیاد

http://elliottkxit64297.actoblog.com/11731498/کمپ-ترک-اعتیاد

http://collinjugr53196.blog-mall.com/11821255/کمپ-ترک-اعتیاد

http://trentonqhvf19752.blogofchange.com/11887073/کمپ-ترک-اعتیاد

http://caidenqgug19752.spintheblog.com/12008438/کمپ-ترک-اعتیاد

http://troyylxj21864.dailyblogzz.com/11847662/کمپ-ترک-اعتیاد

http://rylanhsfp42085.blogvivi.com/12157203/کمپ-ترک-اعتیاد

http://jaredanzx76319.bloginder.com/12436229/کمپ-ترک-اعتیاد

http://shaneylxj20753.blogdal.com/12428212/کمپ-ترک-اعتیاد

http://damienpbnz86429.newsbloger.com/12540010/کمپ-ترک-اعتیاد

http://codysjwi20753.get-blogging.com/12805415/کمپ-ترک-اعتیاد

http://judahmzkw75874.targetblogs.com/12772684/کمپ-ترک-اعتیاد

http://collinhtfq53186.bleepblogs.com/12792641/کمپ-ترک-اعتیاد

https://zaneivit64207.activoblog.com/9288342/کمپ-ترک-اعتیاد

https://cesarbnzk30864.blogoxo.com/9282681/کمپ-ترک-اعتیاد

https://fernandoxkvh19752.elbloglibre.com/9273116/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andreriwh29752.blog-ezine.com/9272692/کمپ-ترک-اعتیاد

https://deanmykv75308.blogscribble.com/9269935/کمپ-ترک-اعتیاد

https://israelnzlw75909.madmouseblog.com/9268424/کمپ-ترک-اعتیاد

https://rowanlyju64207.ja-blog.com/9249466/کمپ-ترک-اعتیاد

https://rafaelbnak31864.digitollblog.com/9265996/کمپ-ترک-اعتیاد

https://raymondduis64297.blogtov.com/9279424/کمپ-ترک-اعتیاد

https://louisylxi10753.blazingblog.com/9272865/کمپ-ترک-اعتیاد

https://connerkwhs64297.creacionblog.com/9275956/کمپ-ترک-اعتیاد

https://zanderoamx86420.tusblogos.com/9248417/کمپ-ترک-اعتیاد

https://daltoneqbm31964.blogchaat.com/9265835/کمپ-ترک-اعتیاد

https://griffinnylv75318.dm-blog.com/9254324/کمپ-ترک-اعتیاد

https://jaredbnzk20864.smblogsites.com/9264340/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andreylwi20853.weblogco.com/9272263/کمپ-ترک-اعتیاد

https://jasperhtfp52086.blogdeazar.com/9268569/کمپ-ترک-اعتیاد

https://deanhseq52086.eedblog.com/9268931/کمپ-ترک-اعتیاد

https://finnjvhs64297.ourcodeblog.com/9276276/کمپ-ترک-اعتیاد

https://knoxylwh19753.theisblog.com/9270001/کمپ-ترک-اعتیاد

https://emilianovgte08631.blog2freedom.com/9271959/کمپ-ترک-اعتیاد

https://griffinnzlv75308.qodsblog.com/9277056/کمپ-ترک-اعتیاد

https://juliusfsfp43086.bloggip.com/9266181/کمپ-ترک-اعتیاد

https://knoxxjug19642.blogpayz.com/9271629/کمپ-ترک-اعتیاد

https://daltoniugr53196.techionblog.com/9277654/کمپ-ترک-اعتیاد

https://trentoncpam31964.buyoutblog.com/9258964/کمپ-ترک-اعتیاد

https://andrexjvf18642.blogitright.com/9270520/کمپ-ترک-اعتیاد

https://caidennerd08531.blogunok.com/9269583/کمپ-ترک-اعتیاد

https://rowankxju64297.blog-eye.com/9273444/کمپ-ترک-اعتیاد

https://knoxxkvg19642.blogdosaga.com/9273917/کمپ-ترک-اعتیاد

https://messiahbnzk30864.blogpixi.com/9276788/کمپ-ترک-اعتیاد

https://knoxylxi10753.azzablog.com/9281496/کمپ-ترک-اعتیاد

https://griffinmyku64207.fare-blog.com/9279145/کمپ-ترک-اعتیاد

https://milosfrd07531.snack-blog.com/9280942/کمپ-ترک-اعتیاد

https://trevorvhue08641.anchor-blog.com/9274569/کمپ-ترک-اعتیاد

https://jaredamyj20864.wssblogs.com/9276818/کمپ-ترک-اعتیاد

https://jeffreysepa97520.blogdanica.com/9284666/کمپ-ترک-اعتیاد

https://chanceocny86420.blogsvila.com/9278416/کمپ-ترک-اعتیاد

https://griffinmxku74208.bloggerchest.com/9284524/کمپ-ترک-اعتیاد

https://landendqco42075.liberty-blog.com/9270491/کمپ-ترک-اعتیاد

https://cruzzmxj20853.tkzblog.com/9282092/کمپ-ترک-اعتیاد

https://dallastfrb97530.like-blogs.com/9278779/کمپ-ترک-اعتیاد

https://zanderpcnz86419.ziblogs.com/9289528/کمپ-ترک-اعتیاد

https://israelpbnz87420.onzeblog.com/9284828/کمپ-ترک-اعتیاد

https://zionrdpa96420.blog-kids.com/9298356/کمپ-ترک-اعتیاد

https://beaujxkw86419.nizarblog.com/9312168/کمپ-ترک-اعتیاد

https://waylonpbmy86419.answerblogs.com/9301442/کمپ-ترک-اعتیاد

https://garrettkwiu64208.sharebyblog.com/9313657/کمپ-ترک-اعتیاد

https://trevorvgsd08531.wizzardsblog.com/9316947/کمپ-ترک-اعتیاد

https://emilianopbmy86429.tokka-blog.com/9330189/کمپ-ترک-اعتیاد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 162
  • بازدید کلی : 2,076